میقات

زمان و مکانی برای برایِ او بودن ...

میقات

زمان و مکانی برای برایِ او بودن ...

162 نیمه شب تا فردا

جمعه, ۲۸ آبان ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ق.ظ

دور و برمون مردهای زیادی هستند که ازدواج مجدد و تعدد زوجات رو در شرایط و با نتایج متفاوت تجربه کردند.

از این آقایون که صرف نظر کنیم، یک سری آقایون هم هستند که زن و بچه هاشون دست به دعا هستند که همسر یا پدرشون زودتر تجدید فراش کنه و بره کلا زمانش رو با همسر دومش بگذرونه.


#شک نکنیم خداوند بهتر از هر کسی آدمیزاد دو پا رو میشناسه

#سنجاقـ ـَک :

+رضوان بانو می گفت:

احادیثی داریم درباره وظایف هر کدام از همسران نسبت به هم.

پیامبر (ص) خطاب به زنان فرمودند هر زنى که بر اخلاق بد شوهرش صبر کند، خداوند سبحان ثواب حضرت آسیه را به او می دهد. ای‌ حولاء هر زنی‌ که‌ برای‌ شوهر چیزی‌ بیاورد که‌ او را خوشحال‌ کند، در بهشت‌ از هر رنگی‌، غذای‌ بهشتی‌ به‌ زن‌ می‌ دهند و می‌ گویند این‌ در مقابل‌ آن‌ چیزی‌ است‌ که‌ در دنیا انجام‌ دادی‌. وقتی‌ زن‌ درخانه‌ کار می‌ کند و وسیله‌ ای‌ را از جایی‌ برمی‌ دارد و در جای‌ دیگر می‌ گذارد، در این‌ حال‌ خداوند به‌ او نظر می‌ کند. و هر که‌ خدا به‌ او نظر کند، او را عذاب‌ نمی‌کند. ای‌ حولاء اگر زنی‌ با عصبانیت‌ رویش‌ را از شویش‌ برگرداند، با خاکستر جهنم‌ که‌ بر چشمانش‌ سرمه‌ کشند، عذاب‌ می‌ شود.

و خطاب به مردان فرمودند با زنان‌ مهربانی‌ کنید و دل‌ آنها را بدست‌ آورید و آنها را عصبانی‌ نکنید و مهریه‌ را اگر به‌ آنها داده‌ اید با زور از آنها پس‌ نگیرید که‌ در اینصورت‌ عذاب‌ می‌ شوید. هر مردی‌ که‌ به‌ صورت‌ زنش‌ سیلی‌ بزند،خدا دستور می‌ دهد که‌ مالک‌ جهنم‌ هفتاد ضربه‌ در آتش‌ بر او بزند. و هر مردی‌ که‌ دستش‌ را برای‌ زدن‌ بر سر زن‌ مسلمانی‌ فرود آورد، خدا دو دست‌ او را به‌ میخهای‌ آتشین‌ جهنم‌ می‌ کوبد. ای علی خدمت به خانواده، کفاره گناهان کبیره و خاموش کننده خشم خداوند و مهریه حورالعین و زیاد کننده حسنات و درجات است.  

نکته مشترک بیشتر این حدیثها این هست که نمی گویند فلان کار را بکن تا همسرت برایت فلان کار را بکند، بلکه آدم را به خدا حواله می دهند و می گویند فلان کار را در حق همسرت بکن تا خداوند فلان پاداش را به تو بدهد یا فلان ظلم را در حق همسرت نکن تا خداوند فلان طور عذابت نکند. در واقع  این یک معامله دو سر سود ست یعنی اگر آن کار را کردم و او هم در عوض آن فلان محبت را به من کرد فبها المراد. اما اگر به روی خودش نیاورد یا پرتوقع شد هم ضرری نکردم چون کسی ضامن پاداش من است که وعده اش حق است. 

  • فاطمه غلامی

نظرات (۴)

هر کسی یک طور امتحان میشه...
پاسخ:
و همه محتاج کمکش هستیم ...
  • انارماهی : )
  • زنهای این روزگار با خودشون قرار گذاشتن که این چیزها رو نفهمن
    پاسخ:
    هر چی پیش میریم انگار بشر به جای کمال رو به جهالت میره
  • پلڪــــ شیشـہ اے
  • روایات یک جور خوبی حال آدم و خوب می کنند. با اطمینان خاطر آدم می تونه بچسبه به زندگیش.
    پاسخ:
    اگه دل ، دل باشه ، آره
    و البته من کسی را میشناسم که دکترای فقه و حدیث داره و این احادیث پیامبر رو مستند نمیدونه. که اگر زنی صبر کند و صبر کند و صبر کند!
    بزرگی میگفت صبر کند و صبر کند و صبر کند مصداق همان آیه است که قالُوا کُنَّا مُسْتَضْعَفِینَ فِی الْأَرْضِ قَالُوا أَلَمْ تَکُنْ أَرْضُ اللَّهِ وَاسِعَةً فَتُهَاجِرُوا فِیهَا
    پاسخ:
    اختلاف بین علما بد دردیه :)
    یاد ی بنده خدایی افتادم که می گفت حاج آقا پناهیان میگه صبر و توکل و تلاش کنید درست میشه، حاج آقا دهنوی میگه جدا بشید و این درست شدنی نیست. حالا من موندم چه کنم :)

    ولی خودمونیما. طفلک مستضعفه بعد از طلاق باید مهاجرت کنه برای ازدواج مجدد :))

    +انصافا لوسی می بانو این کامنته چسبید خدا وکیلی :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">