میقات

زمان و مکانی برای برایِ او بودن ...

میقات

زمان و مکانی برای برایِ او بودن ...

139 نیمه شب تا فردا

يكشنبه, ۲۱ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ق.ظ

آبجی چند هفته قبل آدرس ی کانال رو برام فرستاد که گیره روسری و دستبند و ... درست میکنه تا ازش ایده بگیرم.

امروز میگه آخه اینا با این همه آویز بلند رنگی رنگی مگه زینت به حساب نمیان، بعد اسمشو میذارن ملزومات حجاب؟!!!

میمونم جوابش رو چی بدم ...

ترم چهار یا پنج دانشگاه بودم. نمیدونم فاصله دو کلاسمون خیلی بود یا اینکه کار داشتیم و باید میموندیم که برای نهار ی خوشه انگور خریدیم و ی بسته کوچیک از این لواش آماده ها. راهرو که خلوت شد و همه رفتن سر کلاس، رفتم انگور رو تو آب سردکن ی آبی بزنم که حداقل خاکش بره. یهو یکی گفت سلام فاطمه!

برگشتم و شناختمش. منتظر یک سلام و علیک و احوالپرسی گرم بودم که دیدم خبری از هیچ کدومش نیست. فقط پرسید میم... هست؟ گفتم آره بیا. درو که باز کردم حتی مهلت سلام و علیک نداد به میم... و شروع کرد به گفتن اینکه به تو چه ربطی داره من چادرم چه شکلیه، چقدر آرایش میکنم، اصلا شوهرم دلش میخواد من اینطوری بپوشم، شوهرم راضیه به تو چه، اگه ی بار دیگه دخالت کنی ی جور دیگه بهت جواب میدم و ... رفت و درو محکم بست.

یک نگاه به میم... کردم و قیافه خشک شده با لبخندش. گفتم اینا رو تو بهش گفتی؟ گفت نه! گفتم آخه من بابت چادر و آرایشش و اصرار شوهرش به ماهواره باهاش حرف زدم، این چرا با تو دعوا کرد؟!!! با خنده گفت من چه میدونم؟!


#درسته خیلی وقتها با هم بودیم ولی میم... ی محجبه چادری هست، من ی محجبه مانتویی! هنوزم موندم چطور ما رو اشتباه گرفته بود!

#تبرج با چادر نه تنها ظلم به چادر هست بلکه از بی حجابی هم بدتره. (این نظر خودم هست و صد البته نظر من شرط نیست)

#میگه پس این گیره خوشگلا رو که درست کردی کجا بزنم. میگم تو مهمونی خانومانه. (به مدد این موبایل هایِ دوربین دارِ سلفی بگیر دیگه تو مهمونی زنونه هم باید حداقلِ جوانبِ احتیاط رو رعایت کنیم)

قاصد ـَک:

ممنونم انار ماهی بانو

که چه عالی حرف دلمون رو نوشتی: +چادرِ مظلوم


سنجاقـ ـَک:

- مامان گوش کن اینو: محمود واعظی وزیر ارتباطات دیروز گفته هر کس با هر تفکری در انتخابات ۹۶ کاندیدا شود هدفش تخریب روحانی است . . .

+ دیگه ؟!!!

- داداچ اینقدر دموکراسی هم خفه کننده است ها!

+ اینو کی گفت؟!

- اینا واکنش مخاطباست

+ خب

- عبارت خلاصه:  قبل ما اِلِه ، بعد ما بِلِه ، دولت ما گُله

+ گُله یا خُله ؟!

- گُله!

+ نه، درستش خُله.

- بله بله!


دیگه ترسیدم زیادی رو گل بودن دولت پافشاری کنم مادر جان همون میل بافتنی رو طرفم نشونه بره.

  • فاطمه غلامی

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">