میقات

زمان و مکانی برای برایِ او بودن ...

میقات

زمان و مکانی برای برایِ او بودن ...

134 نیمه شب تا فردا

جمعه, ۲۶ آذر ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ق.ظ
از خیابان عبور میکنی و میروی سمت ایستگاه تاکسی. دو مسافر نشسته اند. خوشحال میشوی که لازم نیست زیاد منتظر بمانی. سوار میشوی. زیپ کیفت را باز میکنی و همان طور که مشغول جمع کردن مبلغ کرایه از این جیب و آن جیب کیفت هستی، رایحه ناخوشایندی سرک میکشد سمت بینی ات. صورتت در هم میرود. سرت را برمیگردانی و خیره میشوی به پیرزن که از شیشه محو تماشا کردن خیابان است. لبخند میزنی و توی خیالت، خیال میبافی «شاید با خودش گفته حالا که میروم شهر دیدن نوه هایم، قبل از حرکت یک بار دیگر سری به گاو و گوساله بزنم که تا فردا گشنه و تشنه نمانند» و توی دلت ذوق میکنی برای نوه هایش که مادربزرگ دارند.
راننده که در را میبنند خیالاتت میپرد. حرکت میکند، انگار مسافر چهارم را سپرده باشد به مسیر. میخواهی دوباره بروی در بحر تماشای پیرزن اما خیالت این بار با خفگی از راه میرسد. این بار سر برمیگردانی به جلو. رد وزش ملایم باد را از شیشه ی پایین سمت مسافر میگیری که از کوه مسافر جلویی میگذرد و به صورتت میرسد. دلت برای زنی که هیچ تصویری از شکل و شمایلش در دیدت نیست میسوزد. خیالت میرود سمت مشکل بویایی و الا عقل میگوید هیچ انسان سالمی، عطری با چنین رایحه تند و خفه کننده ای را برای دوش گرفتن انتخاب نمیکند!
راننده میزند روی ترمز. گویا مسافر چهارم را یافته. در باز میشود و مردی نمایان. جمع تر مینشینی. ماشین حرکت میکند و خیالت ... خیالت مرده. بوی گند سیگار او را کشته است.

#جامعه یعنی آدم هایی متفاوت.
#خاطره ای واقعی، مربوط به ماه ها پیش.

سنجاقـ ـَک:
تعامل کردن با آدم های متفاوت جامعه ...
فقط برای یک روز خودت را بگذار جای راننده تاکسی

قاصد ـَک:
احیانا لینک دانلود +این فیلم اگر جایی به چشمتان خورد، لطفا خبرم کنید. متشکر
  • فاطمه غلامی

نظرات (۱)

  • حسن قاسمی
  • تو سایت های ایرانی چیزی به چشمم نیومد ... منتهی فکر کنم اصلش این باشه ...
    http://www.imdb.com/title/tt0080355/
    پاسخ:
    آره خودشه
    Allons z'enfants
    متشکر
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">