میقات

زمان و مکانی برای برایِ او بودن ...

میقات

زمان و مکانی برای برایِ او بودن ...

89 نیمه شب تا فردا

دوشنبه, ۱۱ بهمن ۱۳۹۵، ۱۲:۰۰ ق.ظ

گفت برو تو اتاقم کتابامو ببین. از بین کتاباهای حوزه ش، از بین کتابای آموزشی شوهرش، دستم رفت سمت مکیال المکارم که مدتی بود دنبالش بودم ...

عرض کردم: یا بن رسول اللّه! معنای فرمان خداوند به پیامبرش حضرت موسی (علیه السلام) که فرمود «فَاخْلَعْ نَعْلَیْکَ إِنَّکَ بِالْوادِ الْمُقدَّسِ طُویً» چیست؟ فقهای فریقین، می پندارند که نعلین حضرت موسی، از پوست مردار بوده است.

حضرت فرمود: هر کس این چنین گوید، به موسی (علیه السلام) افترا بسته است و او را در نبوّت خود نادان شمرده است، چون مطلب از دو حال بیرون نیست. یا نماز خواندن موسی با آن نعلین جایز بوده یا جایز نبوده است. اگر نمازش صحیح بوده، پوشیدن آن کفش در آن بقعه زمین هم برای او جایز بوده است، زیرا هر قدر آن بقعه و زمین مقدّس پاک باشد، مقدّس تر و پاک تر از نماز نیست. اگر نماز خواندن موسی (علیه السلام) با آن نعلین جایز نبوده، ایراد به موسی (علیه السلام) وارد می شود که حلال و حرام خدا را نمی دانسته است و از آن چه نماز با آن جایز است و آن چه جایز نیست، اطّلاع نداشته است. و این نسبت به پیغمبر خدا، کفر است.

عرض کردم: آقای من! پس تأویل آن چیست؟

فرمود: موسی (علیه السلام) در وادی مقدّس، با پروردگار خود مناجات کرد و گفت: «بارالها! من، خالصانه، تو را دوست دارم و از هر چه غیر تو است، دل شسته ام»، با آن که اهل خود را بسیار دوست می داشت. خدای تعالی به او فرمود: «نعلین خود را به در آر» یعنی، اگر مرا خالصانه دوست داری و از هر چه غیر من است، دل شسته ای، قلب ات را از محبّت اهل خود تهی ساز.


#من هنوز چسبیدم به کفش هام ...


سنجاقـ ـَک:
  • فاطمه غلامی

نظرات (۲)

  • قاسم صفایی نژاد
  • پست‌های مرتبط:
    کبر به مال و منال، پست‌ترین درجه کبر
    http://safaeinejad.ir/1394/06/13-2

    زیر پا نهادن محبوب مجازی
    http://safaeinejad.ir/1393/10/16-3

    دل بستن به غیر
    http://safaeinejad.ir/1393/10/28
    پاسخ:
    بسیار عالی بودند
    خیلی متشکر
    چه مجلد با کلاسی :)

    ناامید شو از من که فقط ظاهر رو دیدم خخخ
    پاسخ:
    وضع از من داغونتره که خواهر :)
    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">